Saal

Kanuti Gildi SAAL alustab oma 16. hooaega

(2016-2017)

Kanuti Gildi SAAL alustab oma 16. hooaeg, mis koosneb esietendustest, mille hulka kuuluvad Kanuti Gildi SAALi kaasproduktsioonid nii meilt kui mujalt, külalisetendustest ja juba traditsioonilistest sarjadest nagu kontsertsari Improtest, EKA arhitektuuriloengud ning residentuuridest ja muudest uuringulistest projektidest. Selle hooaja sisse jäävad ka festivalid - NU Performance Festival oktoobris-novembris Maria Arusoo kureerituna, lühivormide festival made in estonia maraton märtsis ning augustis tuleb taas SAAL Biennaal, sel korral Annika Üpruse käe all.

Kanuti Gildi SAALi hooaeg on ikka olnud erinevustest koosnev tervik, mitte ühtne objekt või üritus. Meie roll on pigem luua riskivaba tsoon, kus kunstnik saab tegutseda piiranguteta, kus lavastus poleks ainsaks kunstiteose vormiks. Seda hetkel, mil näib, et kogu maailm otsib kunsti ja kunstniku rolli uues muutunud maailmas. Nüüd tasub tähelepanu pöörata teistele kunstiloome vormidele - residentuuridele ja muudele sisulistele tegevustele, mis võivad jääda esialgu avalikkuse ees ebaselgeteks või varjatumateks. Need on tegevused, mis ei pruugi olla otseselt seotud järgmise kunstiprodukti loomise ehk rutiinse vormi kordamisega vaid on pigem alles protsessis olevad mõttekäigud, mistõttu pole esialgu teada, kuhu need välja viia võivad. Kanuti Gildi SAALis kogetav on ümbritsevat ja ennast aksepteeriv kuid samas ka küsimuse alla seadev. See on ebamugav. Me räägime haprusest, mis meid hetkel ümbritseb ning mida kunstnikud ja ka meie ei pruugi õrnalt ja delikaatselt uurida. Tundub, et me kõik oleme maailmas jõudnud punkti, kus me ei tea vastuseid. Aga me oleme valmis neid otsima ja samas küsimuse alla seadma iga vastuse mis meie teele ette tuleb. Kanuti Gildi SAAL, meie kunstnikud ning publik ei taha probleeme ignoreerida vaid julgeda nendest rääkida ja neid uurida. Olla dialoogis, suhelda ja arutleda.

Kanuti Gildi SAALi seekordne hooaeg sünnib koostöös järgmiste kunstnikega: Emer Värk, Karl Saks, Hendrik Kaljujärv, Kristian Smeds, W A U H A U S, Marit Sirgmets, Henri Hütt ja Mihkel Ilus, Iggy Lond Malmborg, Raho Aadla, Rene Köster, Maarja Tõnisson ja Nele Suisalu ning selle hooaja noored kunsnikud residentuuris on Joanna Kalm ja Karolin Poska.

Priske hooaeg tuleb.

Uudised

Pressiteade 26.06.2017
Tulekul on etenduskunstide festival SAAL Biennaal 2017.

SAAL Biennaal on kahenädalane rahvusvaheline etenduskunstide festival, mis toimub 15.-27. augustil Tallinnas. Ühtlasi on SAAL Biennaal Augusti TantsuFestivali ehk Tallinna vanima kaasaegse tantsufestivali mantlipärija.

SAAL Biennaal annab võimaluse läbi kaheteistkümne ja enama kohtumise kunstnike ja nende lavastustega mitte ainult osa saada, vaid ka ühiselt luua ruumi ja aega ilma kindla teadmiseta, kuhu see välja viib. Näha detaile, mida muidu ei märka või mida eelistame ignoreerida. Proovida midagi, mida muidu ei teeks. Vaadata kaugemale iseenesestmõistetavast - kas selles peitub võimalus millegi uue tekkeks?

SAAL Biennaali kohtab seekord nii Kanuti Gildi SAALis, Von Krahli Teatris kui Vabal Laval, aga ka hoopis Linnahalli taga, Tallinna Ülikooli Akadeemilises Raamatukogus, MIMstuudio keldris, EKA klassiruumides ja OMAtsirkuse saalis. On etendusi, mis toimuvad teatrisse mineja jaoks ootuspärasel ajal ja viisil, aga ka etendusi, mis juhtuvad ootamatult vanalinna ilmunud trendika seebipoe tagaruumides (Julian Hetzel “Schuldfabrik”) või mis sünnivad hoopis vaataja enda tegevusest raamatukogu lugemissaali laua taga (Ant Hampton, Tim Etchells “The Quiet Volume”) või mille puhul teatrisaali lava täitub meie poolt igapäevaselt tekitatava füüsilise ja virtuaalse prügiga (Sarah Vanhee “OBLIVION”) või mis on maetud salajastele kalmudele (Tania El Khoury “Gardens Speak”) või mis kestavad terve öö ehk hämarikust koidikuni (Mårten Spångberg “Natten”).

SAAL Biennaal 2017 festivalile on kaasatud meie publikule juba tuntud, aga ka tundmatud kunstnikud: Julian Hetzel (Utrecht), MOTUS (Rimini), Nele Suisalu ja Maarja Tõnisson (Tallinn), Sarah Vanhee (Brüssel), Rima Najdi (Berliin), Kadri Noormets ja Asia Baś ja Gabriel da Luz (Tallinn-Cape Town-Belo Horizonte), Tania El Khoury (Beirut), Ant Hampton ja Tim Etchells (Heidelberg-London), Galerie (rahvusvaheline), Karl Saks (Tallinn), Iggy Lond Malmborg (Malmö-Tallinn), Mårten Spångberg (Stockholm-Brüssel).

Lisaks nende kunstnike tööde kogemisele on aeg koos Eesti Teatri Agentuuri jagatud mõtete sarjaga arutleda teemadel teater / valmisolek – kas ja mismoodi me oleme valmis selleks reaalsuseks, mis on juba normaliseerunud meie ümber? Aga ka aeg sirvida üheskoos POST-DANCE raamatut, mis kätkeb endas võimalust kujutleda veel kujuteldamatut või hoida käes mõnda alles valmivat uhiuut trükist!

SAAL Biennaal kui mosaiikpeegeldus meist endist – kuidas seda mõista, kui puudub juhend? Mis on see, mida saad endaga kaasa etenduselt, mille tarbeks võtad tunni ning juhiseid järgides muutud passiivsest pealtvaatajast aktiivseks elluviijaks? Milline on sinu etenduskogemus, mille käigus sinu ratsionaalne mõistus taandub teiste tajude ees? Kas me saame olla enamat kui meie keha piirid ette määravad, kuidas me tuleme toime piiridega?
„Olen alati arvanud, et kui ei proovi ei saa teada. See käib nii minu kui seekordse SAAL Biennaali kuraatori kohta, aga ma usun, et ka festivalile kaasatud kunstnike ja ma loodan, et samuti iga võimaliku vaataja kohta.“ Annika Üprus, SAAL Biennaal 2017 kuraator.

SAAL Biennaal 2017 toetajad ja partnerid: Kultuuriministeerium, Eesti Kultuurkapital, Hasartmängumaksu Nõukogu, Tallinna Kultuuriamet, Baltoscandal festival / NXSTP - EL Kultuuriprogrammi toetusel, URBAN HEAT - EL Kultuuriprogammi toetusel, Flaami valitsus, Swedish Art Council / The Swedish Arts Grants Committee, Valmiermuiža, Von Krahli Teater, Tallinna Ülikooli Akadeemiline Raamatukogu, Tallinna Linnahall, MIMstuudio, Eesti Teatri Agentuur, OMAtsirkus, Vaba Lava, Eesti Kunstiakadeemia Arhitektuuriteaduskond, Saku Läte, Hotell Bern, Hotell St. Barbara, Go Hotel Shnelli jpt.

SAAL Biennaal 2017 toimub 15. - 27. augustini Tallinnas.
Festivali kuraator: Annika Üprus
Lisainfo ja täielik kava: www.saal.ee
Etenduste piletid eelmüügis Piletilevis: www.piletilevi.ee

Pressiteade 2.08.2017
Etenduskunstide festival SAAL Biennaal algab kahe nädala pärast.

SAAL Biennaal on rahvusvaheline etenduskunstide festival, mis algab 15. augustil Kanuti Gildi SAALis Julian Hetzeli installatsioon-lavastusega „Schuldfabrik“. Kaks nädalat kestev festival toimub Tallinnas erinevates teatrites ja mittetraditsioonilistes etenduspaikades ning on ühtlasi ka Augusti TantsuFestivali ehk Tallinna vanima kaasaegse tantsufestivali mantlipärija. SAAL Biennaali sooduspiletid ja saripiletid on müügil kuni 9. augustini Piletilevi müügipunktides.

SAAL Biennaal annab võimaluse läbi kaheteistkümne ja enama kohtumise kunstnike ja nende lavastustega mitte ainult osa saada, vaid ka ühiselt luua ruumi ja aega ilma kindla teadmiseta, kuhu see välja viib. Näha detaile, mida muidu ei märka või mida eelistame ignoreerida. Proovida midagi, mida muidu ei teeks. Vaadata kaugemale iseenesestmõistetavast - kas selles peitub võimalus millegi uue tekkeks?

SAAL Biennaali kohtab seekord nii Kanuti Gildi SAALis, Von Krahli Teatris kui Vabal Laval, aga ka hoopis Linnahalli taga, Tallinna Ülikooli Akadeemilises Raamatukogus, MIMstuudio keldris, EKA klassiruumides ja OMAtsirkuse saalis. On etendusi, mis toimuvad teatrisse mineja jaoks ootuspärasel ajal ja viisil, aga ka etendusi, mis juhtuvad ootamatult vanalinna ilmunud trendika seebipoe tagaruumides (Julian Hetzel “Schuldfabrik”) või mis sünnivad hoopis vaataja enda tegevusest raamatukogu lugemissaali laua taga (Ant Hampton, Tim Etchells “The Quiet Volume”) või mille puhul teatrisaali lava täitub meie poolt igapäevaselt tekitatava füüsilise ja virtuaalse prügiga (Sarah Vanhee “OBLIVION”) või mis on maetud salajastele kalmudele (Tania El Khoury “Gardens Speak”) või mis kestavad terve öö ehk hämarikust koidikuni (Mårten Spångberg “Natten”).

SAAL Biennaal 2017 festivalile on kaasatud meie publikule juba tuntud, aga ka tundmatud kunstnikud: Julian Hetzel (Utrecht), MOTUS (Rimini), Nele Suisalu ja Maarja Tõnisson (Tallinn), Sarah Vanhee (Brüssel), Rima Najdi (Berliin), Kadri Noormets ja Asia Baś ja Gabriel da Luz (Tallinn-Cape Town-Belo Horizonte), Tania El Khoury (Beirut), Ant Hampton ja Tim Etchells (Heidelberg-London), Galerie (rahvusvaheline), Karl Saks (Tallinn), Iggy Lond Malmborg (Malmö-Tallinn), Mårten Spångberg (Stockholm-Brüssel).

Lisaks nende kunstnike tööde kogemisele on aeg koos Eesti Teatri Agentuuri jagatud mõtete sarjaga arutleda teemadel teater / valmisolek – kas ja mismoodi me oleme valmis selleks reaalsuseks, mis on juba normaliseerunud meie ümber? Aga ka aeg sirvida üheskoos POST-DANCE raamatut, mis kätkeb endas võimalust kujutleda veel kujuteldamatut või hoida käes mõnda alles valmivat uhiuut trükist!

SAAL Biennaal kui mosaiikpeegeldus meist endist – kuidas seda mõista, kui puudub juhend? Mis on see, mida saad endaga kaasa etenduselt, mille tarbeks võtad tunni ning juhiseid järgides muutud passiivsest pealtvaatajast aktiivseks elluviijaks? Milline on sinu etenduskogemus, mille käigus sinu ratsionaalne mõistus taandub teiste tajude ees? Kas me saame olla enamat kui meie keha piirid ette määravad, kuidas me tuleme toime piiridega?
„Olen alati arvanud, et kui ei proovi ei saa teada. See käib nii minu kui seekordse SAAL Biennaali kuraatori kohta, aga ma usun, et ka festivalile kaasatud kunstnike ja ma loodan, et samuti iga võimaliku vaataja kohta.“ Annika Üprus, SAAL Biennaal 2017 kuraator.

SAAL Biennaal 2017 toetajad ja partnerid:
Kultuuriministeerium, Eesti Kultuurkapital, Hasartmängumaksu Nõukogu, Tallinna Kultuuriamet, Baltoscandal festival / NXSTP - EL Kultuuriprogrammi toetusel, URBAN HEAT - EL Kultuuriprogammi toetusel, Flaami valitsus, Swedish Art Council / The Swedish Arts Grants Committee, Goethe Instituut Tallinn, Valmiermuiža, Von Krahli Teater, Tallinna Ülikooli Akadeemiline Raamatukogu, Tallinna Linnahall, MIMstuudio, Eesti Teatri Agentuur, OMAtsirkus, Vaba Lava, Eesti Kunstiakadeemia Arhitektuuriteaduskond, Saku Läte, Hotell Bern, Hotell St. Barbara, Go Hotel Shnelli jpt.

SAAL Biennaal 2017 toimub 15. - 27. augustini Tallinnas.
Festivali kuraator: Annika Üprus
Lisainfo ja täielik kava: www.saal.ee
Etenduste piletid eelmüügis Piletilevis: www.piletilevi.ee

Pressiteade 18.07.2017
Ann Mirjam Vaikla ja Lærke Grøntvedi lavastuse “Uncanny You” avalik prooviprotsessi ettenäitamine.

Ann Mirjam Vaikla ja Lærke Grøntvedi septembris valmiva lavastuse “Uncanny You” prooviprotsessi ettenäitamine toimub 27. juulil kell 19:30 Kanuti Gildi SAALis. Showingut kantakse üle New York’i residentuurikeskusesse “Arts Letters and Numbers” osana suvisest meistriklassi programmist, mis sel aastal keskendub põhiseaduse temaatikale kandes pealkirja “Constitution”. Pärast showingut järgneb arutelu Tallinna ja New York’i publiku vahel.

“Uncanny You” on Ann Mirjam Vaikla ja Laerke Grøntvedi audio-visuaalne lavastus. Projekt keskendub kummastavatele ehk “uncanny-likele” ruumidele ja situatsioonidele.

Mõistet “uncanny” mainiti esimest korda Sigmund Freudi essees “Das Unheimliche” 1919. aastal. Sõna “uncanny” tähendab midagi võõrastavalt tuttavlikku, midagi rohkemat kui lihtsalt saladuslikku, midagi, mis äratab hirmu ja õudu ning on ebamugavalt kummaline. Lavastus “Uncanny You” kasutab seda mõistet tänapäeva poliitilise kliima kontekstis - see on interdistsiplinaarne lavastus, mis kasutab kontserdi, luule, video, liikumise, visuaalse ja sõnateatri elemente. Autorid on lavastuse teksti loonud ise ja osaliselt rekonstrueerinud selle äsja ilmunud artiklite põhjal (New York Times, The Guardian). Samaaegselt keskendub lavastus putukate ellujäämise strateegiatele ja mimikrile ning huvitub selle ilmingutest inimeste maailmas (inspireeritult Roger Caillois’ esseest “Mimicry and Legendary Psychasthenia”).

“Uncanny You” on rahvusvaheline teatriprojekt, mis esietendub 26. septembril 2017 Kanuti Gildi SAALis 17. hooaja esimese uuslavastusena. Toetajate hulka kuuluvad ka residentuurikeskus “Arts Letter and Numbers” New York’is ja Teater Momentum Odense’s Taanis.

Lærke (DK) on esineja ja helilooja. Ta on osa sõltumatust teatrigrupist T.I.T.S ja on reisinud lavastustega “Forced Beauty” ja “MINE”, koos Bianca Casady’ga (Cocorosie) tema 2015. aasta Euroopa tuuril. Eelmisel aastal esines ta Tallinnas oma soolokontserdiga “Before the Storm”. 2015. aastal lõpetas ta oma õpingud Norra Teatriakadeemias näitleja erialal.

Ann Mirjam (EST) on lavastus- ja kujutav kunstnik. Ta on äsja saabunud New York'ist, kus ta oli aasta aega praktikal Storefront for Art and Architecture galeriis Soho linnaosas. Ta on osalenud kahel korral Watermilli Keskuse rahvusvahelises suveprogrammis (Long Island, NY), mida juhib teatrilavastaja Robert Wilson. 2015. aastal lõpetas ta oma õpingud Norra Teatriakadeemias stsenograafia erialal.

Residentuurikeskus Arts Letters and Numbers on koht, mida kannustab loomingulisus ja eesmärgile pühendatud intensiivsus. See on koht, kus luua uusi seoseid, mõtteprotsesse ning viise, mis kehastavad meie lootusi ja püüdlusi. Paik, kus erinevad osapooled saavad kokku, et konstrueerida küsimusi ja loomingulisi projekte keskendudes empaatiale, eetikale ja kujutlusvõimele. Ruum, kus uurida hapruse varjundeid meie jagatud narratiivides.
Käesoleva aasta juulikuus korraldab residentuurikeskus Arts Letters & Numbers oma kuuendat interdistsiplinaarset suve meistriklassi, mis see aasta keskendub põhiseaduse temaatikale kandes pealkirja “Constitution”. Nimetatud teemaga loob residentuurikeskus võimaluse keskkonnaks, mis soodustab vaba mõtlemist, et küsida küsimusi ja luua kunstiprojekte hetkel aktuaalsete teemade kohta. Ruum, mis toob kokku elemendid, mille põhjal muuta meie taju pidevalt muutuvast maailmast. Põhiseaduse temaatikast inspireeritud küsimused avavad ukse mõistatusele, ruumile, mõttekeerisele ning võimaluse korral osutavad kätte kindla pinnase, millele hiljem toetuda.

Autorid ja lavastajad: Ann Mirjam Vaikla ja Lærke Grøntved
Esitajad: Lærke Grøntved ja Per Magnus Barlaug
Stsenograaf: Ann Mirjam Vaikla
Kostüümikunstnik: Ditte Trudslev Jensen
Helikunstnik: Kenn-Eerik Kannike
Valguskunstnik: Revo Koplus
Videokunstnik: Ingel Vaikla
Tehniline abi: Henry Kasch
Kaasproduktsioon: Kanuti Gildi SAAL
Toetajad: Eesti Kultuurkapitali Näitekunsti sihtkapital, Arts Letters & Numbers, Teater Momentum
Esietendus: 26.09.2017, Kanuti Gildi SAAL, Tallinn

“Uncanny You” teaser: https://vimeo.com/221570775

Pressiteade 8.06.2017
Kanuti Gildi SAAL toob Eestisse briti teatritrupi Forced Entertainment suurprojekti “Complete Works: Table Top Shakespeare”

Kanuti Gildi SAAL alustab oma tulevast, 17. hooaega tunnustatud briti teatritrupi Forced Entertainment'i omapärase suurprojektiga “Complete Works: Table Top Shakespeare” (Kogutud teosed: lauapealne Shakespeare). 6 päeva jooksul jutustavad briti näitlejad ühekaupa ette 36 Shakespeare’i näidendit.

5.-10. septembrini Kanuti Gildi SAALis toimuvatel etendustel moonduvad soola- ja pipratoos kuningaks ja kuningannaks. Vaasist saab prints. Tikutoosist saab kelner. Tualettpaberirullist kõrtsmik. Veepudelist sõnumitooja. “Kogutud teostes” loovad kuus etendajat kõigist Shakespeare’i näidenditest kompaktsed versioonid, mida etendatakse koomiliselt ja koduselt, kasutades ühemeetrisele lavapinnale asetatud tavalisel laual tegelaskujudeks argiesemeid.

Forced Entertainment on huvitunud kaua aega virtuaalsest ja kirjeldavast etendusvormist, uurides läbi aastate erinevaid viise, kuidas tuua ebatavalisi stseene, kujundeid ja lugusid lavale keele kaudu. Trupi uudsel suunal vaadeldakse lavastusega “Kogutud teosed: lauapealne Shakespeare” Shakespeare’i komöödiates, tragöödiates, ajaloolistes kirjutistes ja hilisemates näidendites jutustuste dünaamilisust. Järgneb lihtne ja idiosünkraatiline, absurdne ja veidralt kütkestav lo-fi stiilis kodukootud nukuteater. Näidendite lood ärkavad ellu ilmekas miniatuurvormis.
“Kogutud teostega” käsitleb Forced Entertainment esmakordselt draamakirjandust ja Shakespeare’i pärandit. Tulemuseks on näidendite kohatine samaväärseks tegemine - toimub õrnalt koomiline näidenditekstide uuesti sõnastamine köögikapist ja toidupoest pärit esemete kaudu, kuid samas pühitsetakse jõudu, mis on neis näidendites, jutuvestmises ja teatris iseendas.

1984.aastast alates Sheffieldis tegutsev Forced Entertainment on juba kaua olnud teatri- ja etenduskunstide maailma kõrgeimas tipus. Ometi pole trupp kunagi esinenud Tallinnas, kuigi on külastatud Baltoscandali festivali 2014. aastal. Trupp tegutseb Tim Etchells’i juhtimisel, kes on ka “Kogutud teosed: lauapealne Shakespeare-i” lavastajaks. Tim Etchells osales oma soololavastusega 2016. aastal Baltoscandal teatrifestivalil. Forced Entertainment on esinenud ülimenukalt pea kõikjal maailmas. 2016. aastal autasustati truppi prestiižika Ibseni teatri auhinnaga pikaajalise teatrikunsti arendamise eest.

Shakespeare'i näidendeid esitavad Robin Arthur, Jerry Killick, Richard Lowdon, Claire Marshall, Cathy Naden ja Terry O’Connor. Teisipäevast reedeni antakse alates kella kuuest igal päeval 4 etendust ning laupäeval ja pühapäeval juba alates keskpäevast 10 etendust.
Ühte lavastust esitab üks näitleja ja see kestab umbes 40 minutit.
Etendused on inglise keeles, ilma tõlketa ning toimuvad Püha Vaimu SAALis, kus on piiratud arv kohti.
Üksikpiletid hinnaga 5 EUR müügil Piletilevis: http://www.piletilevi.ee/est/piletid/teater/mitmesugust/antony-and-cleopatra-217666/

Forced Entertainment “Complete Works: Table Top Shakespeare” külalisetendusi Tallinnas toetavad Briti Nõukogu ja Eesti Kultuurkapital.

Lisainfo: HYPERLINK http://www.saal.ee/

26.mail esietenduvad Kanuti Gildi SAALis järjestikku kaks soololavastust: Raho Aadla “Mina olen Ra” ja Rene Köstri “Masc”. Etendused toimuvad samal õhtul, ühe vaheajaga. Mõlema etenduse kestus on umbes 40 minutit.

Tantsulavastus “Mina olen Ra” on pilguheit ühe pühaduse ilmumisele. See on täiusliku maailmakorra manifestatsioon. See on jumalik hüüe harmoonilisest kõiksusest. See on läbi valgustatud saamise piiritusse olemisse jõudmine. See on särav illusioon NASA-tekkidest meisterdatud Päikese all.

Lavastust tutvustav tekst: “Inimese ranges raskuses rajatud rõhuvad reeglid roomavad roiskuvas rabas koos eilses päevas astutud sammude kahvatu kajaga. Vägivalda väetanud võõrad võimud visklevad sopases soos ja uppuvad unustuste unelusse. Kestva kauni kristalset kulgu keelavad käsud kriibivad kõledate kongide kinni kiilunud uksi, kuid nendegi küüned kärgatavad kildudeks. Puhtuse peenuse peale praalinud põlastus pesitseb pimedas punkris ja pudeneb pikkamisi pulbriks. Igavese ilu ilmumist irvitav inetus itkub iseenda ilmetus ilguses. Raviva rahu röövinud raev raugastub relvitult raudsete riivide rõlges rägastikus. Ausust ahistanud ahnus ahmib alumise astme all abitult armu ja ääretule ärksusele äsanud ärritus ägab ägiseva ängistuse ähmases ääsis. Valendava valguse voolavat viisi väänanud viha väriseb vardasse veetuna võigastel veetutel väljadel ja ülevust ületada üritanud ülbus üürgab ükskõikses üksinduses. Hiilgava headuse habrast hinge haavanud haiglaselt himur hirm hädaldab hääletult hulluse hurtsiku hädises hävingus. Õndsat õnne õõnestav õudus õgib õnnetult õõva ja lahkuse loomist lõpetada lubanud labane laiskus lömitab limukana lootusetuse lagendlikel. Õrnalt õrritab õnnistav õndsus Inimese olemist ning Inimene jätkab jõuliselt oma jäävuse julguse jumalikkuses.”

Raho Aadla on etenduskunstnik, kelle lavareaalsuse mõjusaimaks meediumiks on esteetilises ruumis liikuv inimkeha. Tema loomingu vundamendiks on usk Jumala inimlikku ja Inimese jumalikku olemusse. Raho lõpetas 2013. aastal TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia tantsukunsti eriala ning õpib praegu EMTA Lavakunstikooli füüsilise teatri magistriprogrammis. Ta oli 2015/16 hooajal Kanuti Gildi SAALi noor kunstnik-resident tegeledes sooloprojektiga "Soota".

NB! Publiku tervisliku seisundi ja mugavuse nimel toimub Ra laskumise vaatamine läbi päikeseprillide. Selleks palume võtta kaasa päikseprillid!

Idee, koreograafia, lavastus etendaja: Raho Aadla, grimmeerija: Elsa Levo, valguskujundus: Reelika Palk, kaasproduktsioon: Kanuti Gildi SAAL, tehniline nõustaja: Enar Tarmo, Toetavad: Eesti Kultuurkapital

Rene Köstri maagiline realistlik kaasaegse tantsu soolovastus “Masc” on “ülimeheks” saamise lugu, õrnuse kadumine ja jõulisuse leidmine. “Masc” on seks, techno, vägivald, valu, mõnu, täieliku reaalsuse ja totaalse fantaasia segunemine. Lavastuses saab näha isikliku vaadet hüpermaskuliinsele maailmale läbi queer prisma.

Lavastust tutvustav tekst:
“Kalk seksuaalne suhtumine naistesse, arvamus, et vägivald on mehelik ja ohu, kui millegi erutava, kogemine on kolm märki hüpermaskuliinsest käitumisest, mis on küll alguse saanud ja üldiselt seostatud heteroseksuaalsete, cis-sooliste meestega, kuid tänapäevaks ka gei kultuuri ja homoerootikasse tugevalt sisse imbunud.”

“Masc” on esimene osa tantsulavastuste triloogiast, mis kõik käsitlevad hüpermaskuliinsuse erinevaid külgi.

Rene Köster on olnud Eesti tantsumaastikul alates 2005. aastast. Kuni 2011. aastani oli nii õpetaja kui üks loovjuhtidest Prodance Tantsukeskuses, kuni see oma uksed lõplikult kinni pani. Aastal 2006 asutas Twisted Dance Company koos Carmel Kösteriga. Sellest ajast on trupp lavale toonud mitmeid tänavatantsu ja kaasaegse tantsu maailmat ühendavaid ning uuendavaid lavastusi. Kõige hiljutisem oli kaasaegse tantsu lavastus “RSKSD”, mis esietendus Kanuti GIldi SAALis 2015 aastal. Rene on lõpetanud BA tasemel Tallinna Ülikooli Koreograafia osakonna ja tegutseb hetkel aktiivselt Helikopter Stuudio / DIY Space’iga ja Twisted Dance Company’ga.

Idee, koreograafia, lavastus, heli etendaja: Rene Köster, kunstnik: Liisa - Chrislin Saleh, koreograafi abi: Carmel Köster, valguskujundus: Reelika Palk, toetavad: Eesti Kultuurkapital, Helikopter Stuudio, kirg.ee, kaasproduktsioon: Kanuti Gildi Saal

NB! Etendus sisaldab seksuaalse iseloomuga stseene ja vägivalda. Etendus ei sobi vaatamiseks alla 16-aastastele lastele!

Esietendused ja etendused 26., 27. mail ja 8., 9. juunil kell 19:30 Kanuti Gildi SAALis, Tallinnas. 27. mail järgneb etendustele vestlus mõlema kunstnikuga, mida viib läbi Iiris Viirpalu. Piletid müügil Piletilevis ja pool tundi enne algust kohapeal.

Toetajad ja võrgustikud